Delimo dva tehtna zapisa o absurdnih, bizarnih oglasih za delo, ki jih v zadnjem letu preganjamo na našem sindikatu. Naj povemo, da je trenutno odprtih 5 primerov, ki jih na podlagi naših prijav preiskuje Inšpektorat za delo. Priporočamo tudi, da nam, če slučajno opazite kaj spornega, sumljive oglase, primerne za objavo (in prijavo), posredujete na info@mladiplus.si ali prek Facebook zasebnega sporočila.
“Takšne, kot jim pravijo, »pogosto tudi absurdne« zaposlitvene oglase zadnje leto zbirajo in javno objavljajo pri sindikatu Mladi plus, s čimer želijo predvsem opozarjati. Iskalci zaposlitve so po njihovem namreč zelo slabo obveščeni o tem, kakšne so njihove pravice, kaj so elementi delovnega razmerja in kaj prinašajo različne oblike dela. »Na to odgovarjamo tako, da kršitve oziroma neprimerne oglase javno objavljamo na spletnih omrežjih s pojasnilom, zakaj gre za nepravilnosti, in tako mlade informiramo in spodbujamo k temu, da jih tudi sami prepoznavajo,« pojasnjujejo v sindikatu.
Inšpektoratu za delo so doslej prijavili 49 zaposlitvenih oglasov, pri katerih so zaznali nepravilnosti, opažajo pa »čedalje več oglasov, pri katerih delodajalci ponujajo zaposlitev z vsemi elementi delovnega razmerja, a želijo kandidata najeti prek različnih oblik prekarnega dela«. Pri tem je po njihovem mogoče govoriti o trendu, še posebno skrb pa vzbuja ugotovitev, da so taki oglasi »postali celo povsem normalizirani«.”
Več v članku avtorice Mojce Zabukovec, objavljenem v Delu.
“Kot pravi Zala, predsednica Sindikata Mladi plus, je močno vprašljivo, kakšna je kvaliteta teh delovnih mest: »Glede na to, kar vidimo med oglasi, težko rečemo, da gre za kvalitetne zaposlitve.« Oglas, kjer zahtevajo, da govoriš tri tuje jezike, imaš magisterij, in dobiš za to 800 evrov bruto oziroma manj kot 570 evrov na mesec, kar je pod pragom revščine, je eden od teh, ki kažejo problematično sliko. Ker stanja ponujenih delovnih mest ne preverja nihče in ker nihče ne spremlja ter ne beleži, kakšne so plače, ki jih prejemajo na novo zaposleni, predvsem mlajši, pravzaprav težko delamo zaključke. Če pa bi takšna raziskava obstajala, bi verjetno dala šokantne rezultate, vsaj če sodimo po ponujenih oglasih.”
Objavljeno v časopisu Svet24.